الجمعة، 28 مارس 2008

الحب ...................بهدله

أسكتو يا جماعة مش وزتى موبيلوا اتسرق
لسة مفرحناش بية

المسطول اتقلب فى الرست وهو رايح أسكندرية ربنا يستر ويرجع وميسرقهوش هو كمان
المهم مش ده موضوعنا قدر الله وما شاء فعل
وفداه طول ما هو بخير والحمد الله الذى لا يحمد على مكروه سواه
********************

المهم احكى ليكو بقة اللى حصل الاسبوع اللى فات

************

اتقدملى عريس تانى

بس المره دى ضابط

وزتى بقة كانت فرحانة جدا وطول ما أحنا بنتناقش يقول

وزتى : وانا فى ديك الساعه لما جوز اختى يكون ضابط

سيكو : أختك مين

وزتى : أنتى

************

قلت طيب وبما أنه مفيش رجا منه حددت معاد مع العريس وروحت

وكان يوم من أيام الحر السوداء والميعاد كان الظهر

************

ورحت وحصل الاتى

********

كنت قاعده مستنيا العريس وصاحبتى وجوزها اللى جيبنوا

ولكن جوز صحبتى اخو أتمسك فى القسم والراجل راح يطلعوا بما أنه ضابط

********

ومجتش صحبتى ولا جوزها وجه العريس وقعدنا نرغى

*******

ولكن يا حضرات قبل ما اروح اتصلت بوزتى وقلت له انى رايحه المعاد

راح هاج وماج وعمل فيها أسد وقاااااااااااااااااااااااااااال

ليه مش انتى قلتى مش رايحة

قلت اه وأيه يعنى عيلة ورجعت فى كلامها

***

المهم

روحت وقبلت العريس

والشهاده لله الراجل محترم جدا ويعنى مثقف وذكى

صحيح فى بعض التحفظات ولكن كان أحسن اللى أتقدموا ليا ودار الاتى

العريس : أزيك

سيكو : الحمد الله

العريس : انتى زعلت من كتر لغبطة المواعيد ( اصله كان مدينى كذا معاد ومجاش )

لما ارجع اكمل ليكوا

*****************

أنا جــــــــــــــــــــــــــــــــــــيـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــت

رديت وقلت لا مش زعلانه

العريس : اصلهم قالوا انك زعلانه أنا أسف

سيكو : لا والله بس أنا قلت ليهم يلغوا الموضوع كله بلا وجع دماغ

العريس طبعا سكت وجاله شلل رعاش

لكن الراجل قوووى كمل الحوار وقعدنا نحكى وبجد كان ظريف جدا بخلاف اللى عملتوا فية

والمقابلة يا حضرات مخدتش ساعه ولقيت وزتى بترن عليا قمت أستاذنت وروحت اشوفه وقلت أخد رايوا

لـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــكــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن

وخدوا بالكم من لكن دى

وأنا رايحه موبيلى فصل شحن ومعلرفتش أكلموا وأتاخرت علية ساعة وروحت لقيتوا مولع معرفش ليه ( أستهبلت علية جامد ) وقلت مالك وزتى حد مضايقك

وزتى : ايه القعده عجبتك

سيكو : أه بصراحه الراجل لذيذ

وزتى : يعنى عجبك

سيكو : أه واديتوا رقم أهلى وهيكلمهم

وزتى : بجد

سيكو : أه والنعمة هو انت مالك فى حاجة مضايقك

وطبعا أنكتم وكا ن مولع وأفتكرت أغنية ورده وهى بتقول جرب نار الغيرة وقولى قولى ايه رايك ايه رايك وأوصفلى

المهم روحنا أتغدينا وقعد يستجوبنى زى بتوع القسم لما يلاقوا حرامى وقعد مولع ومكتوم زى البط المتزعط وقالللللللللللللللى

انتى مستعجله ليه على الجواز وهو عجبك

قلت :أه عجبنى بصراحة ومفهوش عيب حاجات بسيطة تتظبط وده أحسن الموجودين

وقدت أتفرج علية وأتفرج وهو مولع وقلت

أحمد هات اللى عندك

قعد يتكلم ويقول وأنا مش فاهمة ولا كلمة ولا حرف وكل اللى علية يقول أنتى فاهمنى صح

قلت له : بأختصار أنت بتحبنى

قال : اه

قلت فى سرى هيييييييييييييييييييييييييييييييييييييييية أخيرا يا بارد ألعب بيه بقة شوية

****************************************

سيكو : طب والعريس ده هيكلمهم خلاص

وزتى : ( بخوف ولهفه ) يعنى ايه اتصرفى

سيكو : أحاول ( طبعا انا اطفش بلد بس قلت اعلموا الادب شويه )

وزتى : أنتى موافقة خلاص عليا

سيكو : أدينى كام يوم افكر وابقى ارد عليك

وزتى : ماشى

سيكو : يلا نروح بقه

وزتى : لا خلينا قعدين انا عاوز اتكلم معاكى

************************

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

الله يرحم أحنا مختلفين ومننفعش لبعض

****************************

وبس يا حضرات وافقت على وزتى بس بشروط وكسبت الجوله ولسه بحاول أطفش العريس ربنا يستر ويطفش

وبهدى وزتى أغنية

هيــــــــــــفــــــــــــــــــــــــاء

ومخدتش بالى فى يوم أنا

أننت يا غالى حبتنى أنا دايب فى هواياااااااااااا حالك من حالى

وانا عشت ليالى بهوالك انا ولا كان فى خيالى تبقالى انا واللى فى بالك هو اللى فى بالى

وأتارى سنين عدت بحنين واحنا الاتنين محنش دارين

واللى جرالك حبيبى جرالى

****************************************

بــــــــــجــــــــد أنـــــــــــا بحـــــــــــــــبـــــــــــــــــــــك

******************

وصدقت توقعات ميراج وكل المقربين لينا

أوعوا تقروا يا جماعه ليتسرق زى الموبيل

هناك 13 تعليقًا:

HeBa يقول...

ايه يا بنتي فينك لا حس ولا خبر

ازي احوالك

ايه احنا حسدنا الموبايل و لا ايه

على العموم الحمد لله انها جت على قد كده


ولكن يا حضرات قبل ما اروح اتصلت بوزتى وقلت له انى رايحه المهاد

راح هاج وماج وعمل فيها أسد وقاااااااااااااااااااااااااااال

ليه مش انتى قلتى مش رايحة

قلت اه وأيه يعنى عيلة ورجعت فى كلامها


طيب سعادتك أنا مش بدعي الذكاء

وطول عمري بوصف نفسي بالحمورية الشديدة

بس يعني اللي استنتجته من الكلام اللي فوق ده إن وزة مش مجرد صديق زي ما قلتي في البوست اللي فات

وإن الحكاية أكبر من كده

استنتاجي صح و لا أنا كده بعك

عموما أنتي لسه هتكملي كلام على العريس

بس مبدئيا فكري كويس في الموضوع وصلي استخارة

وربنا يكرم

HeBa يقول...

طبعا أنا حطيت الكومنت الأولاني قبل ما حضرتك تكملي

كده اللي هيدخل دلوقتي هيعتبرني معتوهة

بس مش مهم

يعني ظني طلع في محله أهو ومطلعتش غبية

أنا كنت حاسة برضه

بجد أنا فرحانة علشانك أوي وربنا يسعدك

وإذا كان على تطفيش العريس دي مفيش أسهل منها

عايزة البوست الجاي أسمع أخبار جامدة بقى

ووافينا بالتطورات أول بأول

مبروك وربنا يسعدك

Z_Diva يقول...

wow
i just finished readin the entire blog now
inty dma3'k 3lya mooot, we sh5sytk t7fa awy, we dmk 5feef kman, we ar2k gmda we 7btik gidan gidan 3shan bt7by elballet, wanna mgnont ballet, we wana s3'yra kn 3mry mafwet fan elballet elly kn bygy 3alknah eltanyah :D, kn nfsy akoun ballarina bas ana plus size toul 3mry looool welma knt fe msr r7t 7drt mrten tlata fe sayd drwish, bs lelasf sfrt b2a, wla 3ad feha ballet wala y7znoun, 7ta my grad project kan ballet loool
sorry ana fya el3ada eldny2a dy inny lzm atklm 3n nfsy kteer, bas kolo mn elballet, fta7 elsera :D
bas bgd i admire ur personality we i liked ur blog so much
and wish u luck m3 wztk ;)looool
howa kman shklo zaref, bas d7kny awy lma kl elly lft nzro el ballerina omm fstan a7mr inha mozzza -de anhy wa7da de ??- asl ana b7b nut cracker ka music lkn msh ka ballet -woopsy me again-
we kman sorry for ur loss, thnk god u have good memorys about ur best friend
we mamtk kman latifa awy, rbna y5alihlkom
sorry r3'et kteer, asly b3l2 belgmla 3alblog kollo :D
kfaya latt b2a
best of luck isa

MKSARAT - SAYED SAAD يقول...

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
اول مرة اخش عندك بس بجد انت تحفة مبطلتش ضحك من اول بست لآخر بست
وربنا يخليلك وزتك
تحياتي
سيدر سعد

ceaser يقول...

حمد الله على السلامة
يا فرحة ما تمت خدها الرست و طار
بجد فكرك عالى جدا
بس بجد انا خايف على وزتك منك
ربنا يستر عليه
و اتمنى انك متتأخريش فى البوست اللى جاى
انا بستأذنك هعملك اد عندى فى البوست
تحياتى يا سيكو
و تحياتى لوزتك

رهف يقول...

الجميله سيكو
بجد انا فرحانه اوى ان وزتك اعترفت ربنا يتم الموضوع على خير ونحضر الفرح بس ياريت يكون فى عشه قريبه

مستنيه الجديد
ياريت متتأخريش علينا بجد بتوحشينا

سلامى لكى وللوزه

momken يقول...

ياعم ياعم

هتطفشى حضره الظابط ايك يحبسلك وزتك

وبهذه الناسبه الجميله

اهديلك العصيده العصماء

الحب ...الحب
الحضن الحضن
البوس...البوس

من طرف اخوكى...وزتى

ههههههههههههه

وكلمه لحضره الظابط الى اتطرقع نقول

ومن انهارده مافيش حاكومه....
انا الحاكومه

تحياتى

انين الحزن يقول...

سيكو

انتي بتغيبي اوي علينا

هو الحب بيعمل كدا

متتاخريش علينا كدا

انا مبسوطه ليكي اوي علشان بتحبي ربنا يكملك علي خير

انا وزة وممكن اكون وزتك بردك
سلاموووووووووووز

عبدالرحمن فارس يقول...

كم هي سعادتي بالغه بأن أعود الى هنا مرة اخرى وأجدك قد خرجتي من قوقعتك وامتطيتي قلمك


لا تبتعدي هنا ولا تغيبي كثيرا

تحياتي
و
محبتي


مدونة لساني هو القلم
www.chabfares.arwp.net

Empress appy يقول...

يا نهار لوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووولى بجد فرحت قوى ربنا يسعدك بقى يا قمر

دعاء مواجهات يقول...

- واللهى إنتى عسولة أوى

وكلامك ودمك زى العسل

ربنا يوفقك ياقمر وسلميلى على وزتك

وفعلا الحب اكبر بهدلة ف الدنيا كلها

momken يقول...

فين الجديد
انتى اغمن عليكى ولا ايه؟؟؟

تحياتى

رهف يقول...

سيكوووووووووووووووووووو
وحشتينا انتى فين
مستنين الجديد