الأربعاء، 12 ديسمبر 2007

كراكيب

عاوز اكتب ومش عارفه اكتب ايه من امبارح وانا جوايا صوت موسيقى اغنيتبن بس او مقطعين واحده قديمه لام كلثوم بالرغم انى بقالى كتير قوى مسمعتش الاغنيه دى بالذات وهى فات الميعاد وقعدت ايال نفسى ميعاد ايه اللى فات ايه وليه كوبليه بيتردد فيا بس وصوتها وهى بتقول وكفايه بقى تعذيب وشقا ودموع فى فراق ودموع فى لقاء تعتب عليا ليه انا باديه فات المبعاد فات وا.

الاغنيه التانبه مقطع بعيد قوى عنها وان كان الصوتين ممتزجين جوايا وهى اغنيه تامروهو بيردد وبقول حاسس بخوف بيبعد قلبلى عنك معرفش ليه مبقتش حاسس حاجه منك ...............يا ترى ايه الى انكسر قوى كده جوايا من امبارح للنهارده احساس مختلف مش مجرد 12 ساعه فرق
لا فى حاجه اتغيرت جوايا حاجه غريبه بجد حاسه بفقد مؤقت للذاكره مفيش غير مكالمه عمو ليا يدوبك بتردنى للواقع وبعديها ارجع تانى للفصل كميه دموع غريبه والاغرب مش عارفه سببها مش مجرد خلاف لا فى حاجه بركان انفجر احساسى بالتعب كانى روحى خرجت وهيامه بره جسدى ومش عارفه ترجع حاسه بيها لكن مش عارف ارجعها او مش عاوزة .
نمت بالعافيه امبارح حاولت انام كعادتى بدون صوت لكن وصفت عمو ليا هى اللى خلتنى انام مجرد حوار بيدور بين اتنين صحيح انا سامعه كلام بس لكن مش عارفه اميزوه خالص ولا حتى بيتكلموا عن ايه مجرد همهمات
جت امى لما كلمتنى وانا كنت نايمه انا مش نايمه انا كنت حاسه بكل اللى حواليا ورديت وقلت اكمل مفيش مش قادرة قمت ابكى تانى ومش عارفه ليه بحرقه قوى كده ولا كان عزيز ليا مات مش من طبعى البكاء والشى الوحيد اللى بكره محبش اكون ضعيفه مهما حصل
لغايه دلوقتلى مش قادره اسيطر على نفسى دموع دموع ولا كان منبع انفجر ومش عارفه ليه
كنت تعبانه جدا وعاوزة انام ومش عارفه قلت اقوم اكتب شويه لكن قدرتى خانتنى احساسى بالضعف مقدرتش قلت افتح التليفزيون تانى فتحتوا وقعد اسمع حتى مش قادرة اشوف الشاشه من شده الدموع قلت اقفل عنبا واحاول يمكن تقف وفعلا شويه ونمت ودخلت ماما وحاسه بيها بتقفل التلفزيون وكنت لرجعت لمرحله السبات مش قادرة اتكلم خايفه افوق ومعرفش ارجع تانى وفعلا نمت ياعتبن وقمت بعديها متحينه شويه صحيح معملتش حاجه غير انى تفحصت مونات وشربت كميه شاى كتير
وماما سالتنى مش هتنضفى الشقه وردت بسخريه انى ممكن اغير ليها ملامحها من اللون الموف للا سود الست قالت على ايه بلاش كويس لاكتشفت انى لسه بضحك وامى لما بتصدق تلاقينى وترمى عليه كل حمولها
ما نابنى الا طلعت منى مصحله الاول 150 جنيه وشويه نديت اخوبا على اساس ياثر عليا اديها الفلوس مع انى كنت مستسلمه وقات حاضر وشويه بقوا اتنين طبعا شوتها هى وابنها وقلت الفلوش كلها جوه خديها وحلى عنى الصبح كانوا 10 دلوقتى 200 ارحمنى شوبه قالت سلف وامى ماشبه معايا بمبدا السلف تلف والرد خسارة .
المهم شويه ويرضوا ساكته بقوا 300 قلت طب اعمل ايه اولع فيا ليها فى الشقه بجد ةلا ايه يكت وقمت لحسن اعمل مصيبه بجد
ومن نوادرها وهى بتحكى عن العريسان بتوعها واحد طالباتوا انى اتحجب والبس اسدال قلت بسيطه لما قومى بقه من وشى لارد رد سافل وانا عارفه نفسى صحيح ان حاسه انى روحى بره جسمى بس احتمال اردها علشان انفجر تانى


كلمه لعمو حبيبى بجد انت ساعدتنى امبارح جدا صحيح الحاله لسه بس قدرت نوعا ما افوق شويه شكرا

صحيح صوت سومه وهى بتقول ستاير النسيان نزلت بقالها زمان تفيد بايه يا ندم وتعمل ايه يا عتاب
احساس بفقد ذاكره مؤقت

ليست هناك تعليقات: