السبت، 29 ديسمبر 2007

غيرة بنات

يرضيكوا كده هيجى يوم وانضرب زى شجرة الدر كل ده وانا معملتش حاجه واحضرونا بقه .........



روحت احضر الكورس بتاعى بعد كده بتاع ول ول واللى حصل لا بتشاف ولا يتقرا :



بصراحه روحت شيك اليوم ده ومعرفش ليه كنت مهتميه بنفسى كده ودى مش عادتى حلو قوى ودخلت المكتب لقيت



سوسو ومنمن وباهى قريب سوسو وانا اعرفه من زمان وقعدنا نضحك ومنمن قالى انه كان هياكلمنى النهارده ويحكى ليا



عن الاتى :

انتى مش بتسخرى من الصعيده ايه اريك انى قابلت اتنين من طنطا تايهين بيدوروا على سا قيه مكى وواحد يقوله



دى فى الجيزة والتانى يرد دى محافظه تانيه خالص لا دى فى القاهره والواضح انهم سخنوا وخدواها مشى من

كوبرى الزمالك ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟



رديت وقلت احضرنا يا باهى دى فيها حاجه رد وقال لا

وقعدنا نحكى عن طرائف الصعايده واجتماعنا وانا باهى على منمن



المهم ودخلنا فى طرائف المترو وباهى حكى الاتى :



مره وهو فى المترو جت بنت واقعدت تعاكس فيه وهو مش عارف يعمل ايه والناس مستغربه يقولى اروح هنا تيجى ورايا اتنقل ورايا لغايه ما خلتنى اسيب المترو



المهم قلت له لالالالالا اضحك انا بقه



سيكو : مرة وانا نزله المترو مستعجله جدا والمترو جه وزحمه موت ولازم ادخل وانا داخله لقيت واحد مسك ايدى ودخلنى وفضل ماسك فيها بينى وبينك يا باهى انا فضلت بصه على ايده مستغربه ومزبهلا ولسه هلف اهزقوا لقيتلك شاب زى القمر ووسيم جدا وواضح انه لسه مستحمى بلوكس وقمر وقمر بينى وبينك يا باهر انا اتكتمت ومفتحتش بقى وفضلت متنحه وهو فهم وسا ب ايدى وانا فى سرى بقول ليه ليه خليها شويه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

وشويه سالنى نزله فين .....فرديت اوتومتك المحطه الجايه هههههههههههههههه

باهى وقع من الضحك وقالى انتى مصيبه ........

المهم قعدنا نهزر وعرفت انا وسوسو ان باهى رايح ديسكو



سوسو : خدنى معاك

سيكو : وانا وانا بقالى كتير مروحتش وقعدنا نتحايل عليه لا يمكن ابدا



المهم منمن اضايق ودخل الكورس وسابنى وقال يارب تفطسى يارب



المهم دخلت بعده بشويه وحصل الاتى :

المنظر كان مضحك جدا



كانوا قعدين البنات فى جه والولدين فى جه وروحت انا وقعدت جنب كارلوس وده طالب جديد المهم اول ما دخلت ول ول انبسط وضحك وابتسم قوى قوى



المهم قعدت جنب كارلوس وجنبه ول ول والناحيه التانيه قدمنا شيماء وايمان وباقى البنات ......



قعدت وكان بيحكوا فى الطبخ .....ول ول متابع ليا كل ما تكلم ينط من ورا كارلوس ويقعد يبص ليا ويوجه ليا الكلام لغايه ما رقبته اتلوحت



اما شيماء وايمان كل ما كانوا يتكلموا الكلام كله موجه ل ول ول ومش طايقنى وانا قاعده هموت من الضحك البنات كرهونى خاااااااااااااااااااااااالص



المهم حصلت دوشه بره ومعرفناش نكمل ومنمن قالى اتصرفى انتى مش ليكى سلطه هنا قلت اوك وخرجت

ودخلت

واول ما دخلت لقيت منمن اللى واضح انه قفش الحوار وقال:

منمن : ول ول عاوز يقتلك وبيقول انه هيعلقك فى الحيطه



سيكو : انا يا ول ول وبنعومه ( اهون )

ول ول : احمر قوى قوى وقال انا لا ...... ابدا .......محصلش



وبجد احمر جدا وخفت عليه

البنات بقه كانوا خلاص هيموتوا وغلوشوا على الموضوع

ورجعنا تانى

شيماء تتحدث وتبص لى ول ول وايمان شرحوا

وهو كمان يتكلم ينط من فوق كارلوس ويكلمنى



المهم جه سؤال لمنمن نكتب افعال متضمنه اول حروف اسم كل واحد

المهم قعدت اكتب ومش عارفه اجيب فعل لحرف o المهم سالت ول ول



سيكو : بكل براءه عاوزه فعل يبدا بحرف ال o



ول ول : وكان متنح بطريقه تموت من الضحك وقال

o ....o ......a مش عارف وتنح



انا كنت هموت من الضحك لان شيماء كانت هتضربنى لانها بجد جميله جدا و انا معجبه بيها وهو مش شايفها



المهم خلص الكورس ول ول روح مضايق لانى تجاهلتوا وعادى بقه

شويه نزلت ورحت الدور التانى



وانا نازله لقيت قطه حامل بتجرى جنبى وخضيتنى وقعدت اكلمها واقول ليها كده انا اتخديت

ولقيت ولد قاعد وفجاه لما لاقنى بكلم القطه اتعدل وازبهل وباين قال فى سره دى سيكو خالص مالص

ولكن وانا طالعه لقيته وقفنى وقالى هى الساعه كام
( فى سرى قديمه قوى ) وقلت له اسفه مش معايا ياعه وقعدت اتكلم معاه شويه واستاذنت بلطف وروحت




وخلص اليوم ...............................................

هناك تعليق واحد:

غير معرف يقول...

بصراحة يا بنات انا مش عارف اقولكم ايه اصل انا خيبة اوى ومش بعرف اعامل البنات برقة كما يستحقون او تقدرى تقولى بزودها حبتين فى التقل بس بندم ....... ودا طبعاً بعد فوات الاوان يعنى مثلاً لو بنت عاكستنى مش بعرف اقولها كلمة حلوة بالعكس ممكن اكسفها بس بعد ماتمشى بعمل زى محمد سعد فى الفيلم لما بيقول حد يزعل دى ،، دى فاضلها اتنين فولت وتنور ههههه
ولكن بينى وبينكم يا بنات القرب منكم زى القنبلة الموقوتة وممكن تنفجر فى اى لحظة وعشان كدا صاحبكم مش بيعرف بنات لا اصحاب ولا صداقة ولا تسالى يعنى بقلب فاضى زى ما بيقول محمد منير فى الاغنية القديمة بتاعته (حد عايز قلب فاضى قلب مستعد يحب حتى قلب عنده ماضى)
يعنى بصراحة قلبى قرب يموت بس الحمد لله لما باجى انام بسمع دقاته يعنى فيه امل يدق بالنهار ههههه بزمتكم دى مش حاجة تصعب على .... البنات اوكى
يالا باى
last.mms@hotmail.com
mms.last@yahoo.com
qweasdzxc56@yahoo.com