الجمعة، 28 ديسمبر 2007

بجد ........بجد .......فى حاله عبط عامه

بجد بجد فى حاله تخلف فكرى جامده فى البلد ...................
المهم يا شباب فى عدم وعى كامل وهبل شديد وتدنى ثقافى جامد بجد واليكم اللى حصل واحكموا انتوا :

روحت السنتر وقلت اقعد مع سوسو شويه وكان فى اتفاق سابق انى اروح اجنن منمن واحكى له اللى حصل مع المتيم الاجنبى واغيظه شويه علشان هى مش قادره تقول اوك حلو كده المهم :

روحت ودخلت والحوار دار ما بينا كالتالى :

سيكو : سوسو ايه اخبار المتيم بتاع امبارح

منمن : تصورى يا سيكو تروح تنادى له ودخلوا وتتكلم معاه

سيكو " بكل براءه لالالالالالالالالالا يا منمن انا اللى ناديت عليه
هههههههههههههههههههههههه

منمن وهو مولع نار : انتى طيب استحملى بقه

المهم قعدت اغيظ فيه واعيد له الحوار اللى فات ودار ما بين سوسو والمتيم


وفجاه لقيتوا بيطلع دخان قلت كده كفايه يا سيكو الراجل خلاص ولع وسوسو بعتت نظره وقالت كده كفايه

المهم دخل وسابنا قعدنا نرغى وسوسو قالت روحى احضرى معاه وشوفى بيعمل ايه

المهم دخلت وجو المنظر كالاتى
انا اول مرة ادخل وكان فيه حوالى عشرة قاعدين داير ما يدور وخدت كرسى جنب ولد وسيم جدا ووصفه ( طول بعرض بعيون خضراء + انه فعلا وسيم وحاسس بنفسه ) المهم عملت عبيطه وواضح ان ده معجبوش لانه اضطهدنى بعد كده ................................

المهم كانت المحادثه عن اسرائيل وعن الدوله وكده والحوار بارد الى ان دخلت فيه
منمن : انتى شعورك ايه يتحبيهم ولا بتكرهيهم

سيكو : انا بحترمهم وبكرههم

االولد : انا بكرهم

صاحبوا : هجوم عليا انا بكرهم وبعتبر اللى بيحترمهم عميل

انا فى بالى عميل ايه ابن المهروشه ده
المهم رديت عليه كالاتى
لازم لما تكره عدوك تحترمه وتحترم عقله علشان تعرف تحاربوا واديتوا مثال سنه 67 ولما عبد الناصر استهان بيهم جت النكسه وبعد كده لما احترم عقليته فى حرب الاستنزاف وبعده كده انتصارنا

طبعا ازبهل واكتم لسبيبن :

الاول : الانجليزى بتاعى كويس

الثانى : انى مثقفه جدا وبالذات فى اسرائيل انا بحثت عن كل اصولهم ومعتقداتهم

المهم السوال التانى لمنمن معلوماتك عن الدوله الصهيونيه ( اسرائيل )

سيبت كله يرد محدش عارف عنهم حاجه غير انهم دوله قامت بمساعده الانجليز ووعد بلفور

تدخلت اخير وقلت بدل ما اقول اضربهم
سيكو تتحدث :
اولا قبل ان تقوم اسرائيل حاولوا اقامه دوله فى جنوب افريقيا وكان عدد افراد المستوطنه خمسين شخص لا اكثر ولكن لم يستطيعوا اكمال المسيرة لسبيبن
الاول صعوبه المنطقه الثانى ان القائد كان نوعا ما مجنون وهما مستحملوش وبعد كده اختارا فلسطين لبناء دولتهم

ثالثا : هى مش دوله مش معقوله هما يكدبوا واحنا نكرر كدبهم دول حراميه ومينفعش ننسى اصلهم ونقبل يتقسيم الدوله الفلسطنيه التنازل عن جزء يعنى التنازل عن كل

المهم الاولاد اتخنقو ومستحملوش وكان الولد الجميل اللى جنبى هيقوم يضربنى

ورجع هاجمنى تانى وقال :

اليهود هما اللى بنوا الاهرامات


بصراحه بصراحه كنت هقوم وبنعل الجزمه على دماغوا بس قلت اشوف بيفكر ازاى
المهم سالتوا منين المعلومه دى يا جهبز يا ذكى با ابن الذكى
قالى من النت
اه قلبى
نت ايه الشات

اه هموت
ورد بسخافه وقال والقران الكريم برضوا بيقول انهم تعرضوا لاذى ويمكن ده سبب تفسير الايه واللى عملوا فيهم فرعون

انا وكنت سخنت وهقوم اخدوا قلم على قفاه وانسى نفسى وقلت اضربوا واروح العباسيه ولا يهمنى

قلت ليه الاتى : القران الكريم بيوضح انهم عاشوا فى مصر حوالى عشرين سنه من مولد سيدنا موسى لنزول العهد لرحيله الى ارض كنعان
ده اولا ثانيا :
الاهرامات خدت مراحل بناء والمده الزمنيه لكل هرم خدت عشرين سنه لكل هرم واتبنوا على مراحل

ثالثا وده الاهم اليهود اللى انت بتتكلم عليهم حاجه والصهاينه وحركتهم حاجه تانيه خاااااااااااااااااااااااالص

الواد ازبهل وبدا يرخم وقال انه عاوز يغير موضوع المناقشه لحاجه خفيفه لان الكلامات صعبه

وكان مش طايقنى
قلت احسن لحسن هضربوا بجد

وقعد يشوف انا برسم ايه ويرخم عليا وشويه يتجاهلنى ولا كانى ضرته وعملت عبيطه واتصحبت على البنات

المهم خرجنا وانا بكلم سوسو دخل فقلت ليها انه كان هيضربنى جوه ودردش معاه شويه وخلاص

بس الملاحظه الاتيه مهمه :
مش مهم شكل سيادتك بالنسيه لى وانا عارفه ومتاكده انه اضيق جدا انى منبهرتش بيه لانى بصراحه مبحبش السكر الزياده

وثانيا وده الاهم هعمل بيك ايه وانت حمار

ثالثا " لازم نفوق ونشوف احنا رايحين فين لانه من الواضح اننا رايحين فى داهيه

الاسرائيلين مش بيهزروا دول عالم مخططه وعارفه هى عاوزة ايه ولو واحد مصرى بيقولى كده على الاهرام وصدق امال اللى بره هيقول ايه بجد انا اتصدمت من الكلام

ليست هناك تعليقات: