الأربعاء، 26 ديسمبر 2007

دول الكومنولث ....................تعترض وتحتج



السلام عليكم :

ازيكم عاملين ايه


النهاره هحكى ليكوا يومياتى زى كل مرة برضوا


المهم يوم الاثينين انا صحيت بدرى على غير العاده قمت 10 الصبح وبما انى كائن ليلى فكنت قرفانه او باين ده تاثير الدواء لان الدكتور سالنى فى الموضوع ده ........

وشربت الشاى وكله تمام وبعد فاصل من الخناق مع صديقى ........................قعدت اظبط مدونتى ونزلت اروح الكورس

كله تمام مفيش جديد المهم وصلت لهناك ولقيت سوسو قاعده ومعاها منمن دخلت وسلمت كله تمام وقعدت اهزر شويه ومنمن سال على صديقى والحمد الله كلوا تمام

المهم دار حوار بينى وبين منمن لان كان معاه تليفون وقال يرخم عليا شويه

هو بيتكلم مع واحد وفجاه لقيتوا بيقول له انت مش عاوز تتجوز ...................عندنا العروسه وقعد يحكى عنى قمت رافعه حاجب وقلت ماشى ...واتكلمت معاه ودار حديث ثلاثى بينى وبين منمن وبين منمن والراجل من ناحيه تانيه


المهم منمن خلص ......................حلو قوى ........تعالى لحمو يا حبيبى

وبدات


سيكو : منمن منمن

منمن : نعم


سيكو : i ove u l


( بفكروا بالبنت اللى متبمه بيه وقالتها له وانا قاعده )

وفجاه لقيت منمن طول 2 سم وقااااااااااااااااااااال

سيكو خليكى محضر خير وبطلى علشان سوسو بتصدق


سيكو : الله مش حصل

منمن : محصلش

سيكو : بتيكدبنى اهى اهى اهى واللهى حصل

سوسو دخلت الحوار وقالت

سيكو ميتكدبش

المهم قالى قومى من هنا وبعد كده جت نورين ودى طفله كنت بدرس ليها انجليزى فى السنتر وهى بتعتبرنى اختها الصغيرة اصلى ببقى تافه جدا معاهم المهم جابت ورق وقالت نرسم وطلبت ارسم ليها حاجات وفعلا رسمت ليها لوحه فيها عيون وورد وقلوب وفى الاخر سمكه


لقيت منمن جه سالنى ليه السمكه رديت وقلت اسيب البنت جعانه يعنى تحب بدون اكل ..............الله متفهمونى بقه


المهم قمت دخلت الفصل لقيت مين ولدين وهما بس فى الفصل وبنت عيدت عليهم وكله تمام لكن وانا دخله اول ما شافنى ول ول لقيته بيسبل وماسك الموبيل وبيقولى


ول ول : انا استنيتك المره اللى فاتت علشان ابعت ليكى النغمه لكن انتى كنتى مش موجوده

سيكو : ( فى سرى هيييييييييييييييييييييييه الواد طب نكمل بقه ) المهم عملت عبيطه ورديت وقلت بكل براءه الطفل الاهيل المستهبل وانا يا حضرات لما استهبل ببقى سكر سكر

نغمه ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ول ول احمر جدا ( وانا بموت فيه وهو محمر زى الفراخ البيضه كده وقلت لما اخضروا بقه كفايه يا سيكو الواد هيطفش )


سيكو : اه مرسى جدا لذوقك انا هفتح البلوتوث وابعتها ليا

ول ول فتح وكان مضايق لانه من الواضح كان عاوز الرقم

وانا فى بالى رقم مين يا ولدى نهدى شوبه انا لسه متخانقه مع صديقى بسبب الحركات الواطيه دى

وجت النغمه من غير ما اشكروه ولقيته باصص ليا علشان اشكروا وانا عملت عبيطه خاااااااااااااااااااااااااالص ماااااااااااااااااااااااااااالص


المهم بدا الدرس مع نظرات لطيفه وانا كل شويه الموبيل يرن والقيه يبص ليه و هيموت وينطق مين مين اوعى يكون صديقك احنا سامعين انكوا متخانقين دايما يارب

اه يا اين .....؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شامتان فيا اوك


المهم شويه والحوار كان فى الفصل ومحادثه انجليزى وجه الدور عليه يتكلم ولقيته باصص ليا يالرغم انى جنبوا والمفروض يبص الناحيه التانيه للمستر لانى عكس الاتجاه وانا كنت قصده مقعدش قدامه علشان يبطل كل ما يبص ليا يحمر .....

المهم شويه : وشوشو طالبه جوه معانا ودخلت الحوار معاه وسيبتهم وهاتك يا تسيبل للواد والواد بيستنجد بيا ويبص ليا وانا ابص فى السقف هههههههههههههههه

وفى سرى بستك عليه بستك هو انا ناقصه ..........

المهم تدخلت فى الحوار وكله سكت لانى اقوى واحده فيهم وقعدت اتكلم معاه ودار حوار لذيذ عن انه عاوز يخطب ويتجوز ويستقر هههههههههههههههههههههههههههههه حوار عام

وقالى وانتى ..............

رديت وقلت كل اهتمامى على الشغل بس ( وفى سرى يجوا يشوفوا الواد اول ما دخلت اتلوح عليا لدرجه كنت هقول له رقبتك يا بنى انا تعبت )

وشويه

جه الدور عليا واتكلمت عن حياتى وجه سيره رخصه عربيتى وازاى طلعتها وحكيت اللى عملتوا فيها ايه بقه هحكى ليكوا وارجع اكمل ( انا عندى عربيه 128 حقيره جدا ولذيذه اول ما جبتها كان ليها حكايات عجب اول ما كنت هطلع رخصه روحت انا واخويا ومسكت فى خناق ظابط قالى انى اجى بعد 6 شهور انا اذبهلت ليه سته مش تسعه منا حامل فيرس بقه المهم كلمه منه كلمه منى وهات يخناق وبما انى كنت بشتغل فى مكان له صيت دخلت للرائد وقلت له فقالى بعد 3 ايام تعالى وفعلا روحت وفضلت اسبوع على كده كل يوم بكرة يكرة واخر ما زهقت دخلت ليه وقلت انا همتحن النهارده وهاخد الرخصه اوك فقال خلاص وفعلا امتحنت ونجحت وخدتها )


نرجع مرجوعنا حكيت لى لولو الواقعه لقيته بيقولى رخصك بقة وبيضحك ههههههههههههههههه

رديت بابتسامه : ده انا مطلعكش من هنا انت نسيت انا مين ( فى سرى عبيط ده ولا ايه )

المهم يا شباب انتهى الكورس وهو خارج قعد يسبل ولاقنى بقولوا لوسمحت ....لقيته ابتسم قوى وهيقف ......قلت له لالالالالا فهمت غلط .....لوسمحت اعدى .هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه.....وسيبته الوان الوان


المهم دخلت لسوسو وقعدنا نحكى ونفتح المدونه وتقولى ملاحظاتها وعجبها جدا التعليق منا ماشيه بشرد لنفسى طفله بقه ......وشويه دخل ولد اجنبى بيموت فى سوسو حب من النظره الاولى واول ما شافنى خرج ولا كانى شاف تعبان ...

قعدت اتكلم معاها هتعملى ايه المهم نادت الولد ودار الحوار كالاتى

انا قاعده على المكتب وبظبط مدونتى وهى وهو قدامى دخل وسلم ووصف ليه ( طول بعرض بشغر ناعم ....حاجه كده تشرح القلب الحزين ) المهم دار الاتى

سوسو : ازيك انت بتتكلم عربى ولا انجليزى

المتيم بحروف مكسرة جدا : عنجليزى لا عربى مكسر

سوسو : حلو خير انت عاوز ايه

سيكو : براحه يا سوسو الواد غلبان فى غربه

الولد : انتى متجوزة

سوسو : لا مخطوبه

المتيم : فين مفيش دبله

سوسو : اه يا ابن القرعه كبستنى لا ما انا هتجوز

المتيم : امتى ممكن احضر الفرح

سيكو : لا كده هتموت يابنى وسالتوا انت كام سنه

المتيم : انا اتنين سته ................26

فى بالى ده رقم اتوبيس ولا ايه ايه اتنبن سته دى المهم سوسو قعدت تفهم فيه انها اكبر منه ب 13سنه وعنده ولدين وناويه تتجوز وكده المهم الولد ما اقتنعش الا لما طلعت البطاقه واستسلم وقعد يهزر معانا وقات فى بالى حرام نضحك معاه شوبه الله فى عونه اتصدم

المهم شوبه وسوسو هتستخدم كارت النداله وهتسينى لوحدى معاه فى المكتب وقالت انا هروح للعيال وانا قلت اه يا ندله كده المهم خرج الولد

وهو خارج سال على اسمى قلت له سيكو فى خدمتك وسلم وخرج

مش ده المهم .............................المهم لقيت سوسو زعلانه وبتقولى شوفتى حتى دول الكومنولث بتطالب بتحديد معاد الفرح هههههههههههههههههههههههه

قلت ليها منظرك وحش خالص مالص وقعدنا نهزر ونضحك ونسخر قليلا من حالنا وحكيت ليها عن ول ول وللى حصل فقالت الولد وسيم ومتيم قلت طيب واحنا نزلين وقفنا واتنين اجانب وسالنوا عن عنوان ودلناهم وكانوا سكر وقفوا هزروا معانا شوبه واحنا كنا عاوزين حاجه تفك عنا وعن سوسو اللى فجاه اكتئابت من معامله منمن وقعدت تسالنى ايه الحل وكده وقعدت ضحكتها شوبه واترجتنى اجى بكره احكى له الموقف واحرق دمه قلت ليها بسيطه جدا سيكو تحت امرك .......وده كان يومى

هناك تعليق واحد:

Deed يقول...

hey .. sicko
psycho .. any way
congratulation 4 renewal of ur blog
happy to read ur nice diary
quick whisper..when u choose sixe of font....large
not larger
cuz ineteract between rows
really, thanks to whom convice u to stablish blog
it's so nice &magnificent one
u r so spontonous & simple soul speek freely
ur speech find it's way to readers heart
so , big saluta 4 u
now, i agree nemnem & ur point of view
u r so good
but, always exsist (but)
كومنلوث
not as u write
r u really work there??
if yeah... where??
as what???
if u get annoynced from my comments , i will never show u my face again
just read with no comments
i really get addicted to ur writings
saluta